Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We helpen je graag verder. Hieronder vind je onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. 

  • Algemene vragen

    Wat zijn de openingstijden van Sport- en Wellnesscenter De Dars

    Openingstijden algemeen

    Bekijk hier de algemene openingstijden.

    Feestdagen

    Op feestdagen hanteren wij afwijkende openingstijden.

    Openingstijden feestdagen

    Openingstijden sportcafé

    Maandag t/m donderdag: 8.30 - 00.00 uur
    Vrijdag: 8.30 - 02.00 uur
    Zaterdag: 9.00 - 00.00 uur*
    Zondag: 9.00 - 17.00 uur

    * indien recreanten zaalvoetbal

    Welke huisregels gelden er?

    Om het sporten voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken, gelden er in onze fitnessclubs bepaalde huisregels. 

    • In de fitnessruimte mag gesport worden vanaf 14 jaar. Tot 16 jaar is dit onder begeleiding van een volwassene. 
    • Gewichten, halters en andere materialen dienen na gebruik weer opgeruimd te worden.
    • Ieder fitnesslid dient een handdoek mee te brengen om toestellen mee af te dekken.
    • In de fitnessruimte is het dragen van schone sportkleding en binnenschoeisel verplicht.
    • Jassen en tassen dienen in de kleedruimte/kluisjes opgeborgen te worden.
    • Ieder fitnesslid dient de toestellen die hij/zij gebruikt heeft, schoon te maken.
    • Er mag in de ruimte niet mobiel gebeld worden.
    • Roken in de ruimte is niet toegestaan.
    • Huisdieren zijn niet toegestaan.
    • De sporthallen mogen alleen betreden worden indien de ruimte gereserveerd is.
    • Het is niet toegestaan zelf meegenomen etenswaren/dranken in het sportcafé te nuttigen.
    • De directie is niet aansprakelijk voor diefstal, verlies, ongevallen in en om het pand of voor schade aan voertuigen.

    Mag ik als lid een keer iemand (niet-lid) gratis meenemen om samen mee te sporten?

    Dat mag zeker! Als je iemand wilt meenemen kan diegene zich aanmelden voor een gratis proefles, of je kunt contact opnemen met ons om dit door te geven.

    Kan ik mijn abonnement delen met een vriend/vriendin of familielid?

    Onze abonnementen zijn persoonlijk en kunnen daarom niet gedeeld worden met anderen.

    Wat kan ik allemaal zelf regelen in de app?

    In onze De Dars app kun je veel zaken eenvoudig zelf regelen. Meer informatie.

    Download De Dars app

    Google Play Store (Android) Apple App Store 

    Hoe kom ik de club binnen?

    Als lid kun je de club binnenkomen door jouw bandje te scannen bij het incheckpoortje bij de ingang. Je kunt ook inchecken met jouw smartphone of smartwatch via Apple Wallet of Google Wallet, afhankelijk van je device. Wil je weten hoe dit werkt? Klik dan op onderstaande knop.

    Meer informatie

  • Abonnementen

    Welke abonnementsvormen zijn er?

    We bieden diverse abonnementen aan. Onze fitnessabonnementen hebben een minimale looptijd van 3 maanden of 1 jaar, afhankelijk van je keuze. Wil je weten welk abonnement bij jou past?

    Ga naar abonnementen

    Kan ik mijn abonnement tussentijds pauzeren?

    Kun je tijdelijk niet sporten vanwege een blessure of vakantie? Geen zorgen! Met een jaarabonnement kun je gebruik maken van de optie voor een tijdelijke stop. Heb je geen jaarabonnement maar wil je toch een tijdelijke stop aanvragen? Je kunt je abonnement gemakkelijk omzetten naar een jaarabonnement in De Dars app. Je kunt tot 2 keer per jaar een tijdelijke stop aanvragen, met een maximum van 6 maanden per keer.

    Download De Dars app

    Google Play Store (Android) Apple App Store

    Een jaarabonnement gaat na 12 betaalde maanden over op een onbeperkt lidmaatschap met een opzegtermijn van 1 maand. Het recht op de tijdelijke stop vervalt daarmee automatisch. Voor behoud van dit recht, na 12 betaalde maanden, kan het lid opnieuw een jaarabonnement aanschaffen. Voor meer informatie hierover verwijzen we je door naar de algemene voorwaarden

    Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

    We zien je natuurlijk niet graag vertrekken, maar weet je zeker dat je niet meer wilt sporten bij De Dars? Je kunt je abonnement dan opzeggen door het contactformulier in te vullen. Na afloop van de abonnementsduur kun je je abonnement maandelijks opzeggen. 

    Welke voorwaarden gelden er bij het aangaan van een abonnement?

    Hoe kan ik mijn abonnement verlengen?

    Het lidmaatschap geldt voor een periode van 3 maanden of 1 jaar afhankelijk van je keuze. Na afloop wordt het automatisch stilzwijgend verlengd zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Vanaf dat moment kun je ook maandelijks opzeggen.

  • Faciliteiten

    Kan ik gebruik maken van persoonlijke begeleiding?

    Bij De Dars is persoonlijke begeleiding erg belangrijk. We begrijpen dat iedereen verschillende fitnessdoelen en behoeften heeft, of je nu net begint of al een ervaren sporter bent. Daarom bieden wij op maat gemaakte persoonlijke begeleiding, zodat jij het maximale uit jouw training kunt halen. We beginnen met een gratis fitheidstest en helpen je stap voor stap je doelen te bereiken.

    Ontdek meer over persoonlijke begeleiding

    Wil je intensievere begeleiding en gebruik maken van een personal trainer?

    Mark Volkert is als personal trainer bij De Dars aangesloten.

    Meer over Mark Volkert

    Welke wellnessfaciliteiten biedt De Dars

    Heerlijk relaxen na een workout? Bij Sport- en Wellnesscenter De Dars kun je gebruikmaken van de sauna, het massage waterbed en zonnebank.

    Ontdek de wellness

    Welke groepslessen zijn er?

    Bij ons betekent sporten niet alleen fysieke activiteit, maar ook plezier, sociale interactie en gezamenlijke motivatie. Ons uitgebreide aanbod biedt voor ieder wat wils. Of je nu een ervaren sporter bent of net begint.

    Ontdek de groepslessen Lesrooster

    Moet ik me inschrijven voor groepslessen, en hoe?

    Ja, inschrijven voor groepslessen is verplicht. Je kunt je inschrijven voor een groepsles via De Dars app. 

    Download De Dars app

    Google Play Store (Android) Apple App Store 

     

  • Overige

    Ik heb me ingeschreven als lid, wat nu?

    Wat leuk, welkom bij De Dars. We zullen telefonisch contact met je opnemen om je eerste sportafspraak in te plannen als je daar behoefte aan hebt.

    Ik heb een goed idee/suggestie, waar kan ik deze kwijt?

    Ideeën en suggesties zijn altijd welkom. Je kunt deze met ons delen via het contactformulier.

    Contactformulier

    Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

    We vinden het vervelend dat je een negatieve ervaring hebt gehad. We staan klaar om je te helpen. Je kunt je klacht indienen via het contactformulier.

    Contactformulier

  • Algemene vragen
  • Abonnementen
  • Faciliteiten
  • Overige

Wat zijn de openingstijden van Sport- en Wellnesscenter De Dars

Openingstijden algemeen

Bekijk hier de algemene openingstijden.

Feestdagen

Op feestdagen hanteren wij afwijkende openingstijden.

Openingstijden feestdagen

Openingstijden sportcafé

Maandag t/m donderdag: 8.30 - 00.00 uur
Vrijdag: 8.30 - 02.00 uur
Zaterdag: 9.00 - 00.00 uur*
Zondag: 9.00 - 17.00 uur

* indien recreanten zaalvoetbal

Welke huisregels gelden er?

Om het sporten voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken, gelden er in onze fitnessclubs bepaalde huisregels. 

  • In de fitnessruimte mag gesport worden vanaf 14 jaar. Tot 16 jaar is dit onder begeleiding van een volwassene. 
  • Gewichten, halters en andere materialen dienen na gebruik weer opgeruimd te worden.
  • Ieder fitnesslid dient een handdoek mee te brengen om toestellen mee af te dekken.
  • In de fitnessruimte is het dragen van schone sportkleding en binnenschoeisel verplicht.
  • Jassen en tassen dienen in de kleedruimte/kluisjes opgeborgen te worden.
  • Ieder fitnesslid dient de toestellen die hij/zij gebruikt heeft, schoon te maken.
  • Er mag in de ruimte niet mobiel gebeld worden.
  • Roken in de ruimte is niet toegestaan.
  • Huisdieren zijn niet toegestaan.
  • De sporthallen mogen alleen betreden worden indien de ruimte gereserveerd is.
  • Het is niet toegestaan zelf meegenomen etenswaren/dranken in het sportcafé te nuttigen.
  • De directie is niet aansprakelijk voor diefstal, verlies, ongevallen in en om het pand of voor schade aan voertuigen.

Mag ik als lid een keer iemand (niet-lid) gratis meenemen om samen mee te sporten?

Dat mag zeker! Als je iemand wilt meenemen kan diegene zich aanmelden voor een gratis proefles, of je kunt contact opnemen met ons om dit door te geven.

Kan ik mijn abonnement delen met een vriend/vriendin of familielid?

Onze abonnementen zijn persoonlijk en kunnen daarom niet gedeeld worden met anderen.

Wat kan ik allemaal zelf regelen in de app?

In onze De Dars app kun je veel zaken eenvoudig zelf regelen. Meer informatie.

Download De Dars app

Google Play Store (Android) Apple App Store 

Hoe kom ik de club binnen?

Als lid kun je de club binnenkomen door jouw bandje te scannen bij het incheckpoortje bij de ingang. Je kunt ook inchecken met jouw smartphone of smartwatch via Apple Wallet of Google Wallet, afhankelijk van je device. Wil je weten hoe dit werkt? Klik dan op onderstaande knop.

Meer informatie

Welke abonnementsvormen zijn er?

We bieden diverse abonnementen aan. Onze fitnessabonnementen hebben een minimale looptijd van 3 maanden of 1 jaar, afhankelijk van je keuze. Wil je weten welk abonnement bij jou past?

Ga naar abonnementen

Kan ik mijn abonnement tussentijds pauzeren?

Kun je tijdelijk niet sporten vanwege een blessure of vakantie? Geen zorgen! Met een jaarabonnement kun je gebruik maken van de optie voor een tijdelijke stop. Heb je geen jaarabonnement maar wil je toch een tijdelijke stop aanvragen? Je kunt je abonnement gemakkelijk omzetten naar een jaarabonnement in De Dars app. Je kunt tot 2 keer per jaar een tijdelijke stop aanvragen, met een maximum van 6 maanden per keer.

Download De Dars app

Google Play Store (Android) Apple App Store

Een jaarabonnement gaat na 12 betaalde maanden over op een onbeperkt lidmaatschap met een opzegtermijn van 1 maand. Het recht op de tijdelijke stop vervalt daarmee automatisch. Voor behoud van dit recht, na 12 betaalde maanden, kan het lid opnieuw een jaarabonnement aanschaffen. Voor meer informatie hierover verwijzen we je door naar de algemene voorwaarden

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

We zien je natuurlijk niet graag vertrekken, maar weet je zeker dat je niet meer wilt sporten bij De Dars? Je kunt je abonnement dan opzeggen door het contactformulier in te vullen. Na afloop van de abonnementsduur kun je je abonnement maandelijks opzeggen. 

Welke voorwaarden gelden er bij het aangaan van een abonnement?

Hoe kan ik mijn abonnement verlengen?

Het lidmaatschap geldt voor een periode van 3 maanden of 1 jaar afhankelijk van je keuze. Na afloop wordt het automatisch stilzwijgend verlengd zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Vanaf dat moment kun je ook maandelijks opzeggen.

Kan ik gebruik maken van persoonlijke begeleiding?

Bij De Dars is persoonlijke begeleiding erg belangrijk. We begrijpen dat iedereen verschillende fitnessdoelen en behoeften heeft, of je nu net begint of al een ervaren sporter bent. Daarom bieden wij op maat gemaakte persoonlijke begeleiding, zodat jij het maximale uit jouw training kunt halen. We beginnen met een gratis fitheidstest en helpen je stap voor stap je doelen te bereiken.

Ontdek meer over persoonlijke begeleiding

Wil je intensievere begeleiding en gebruik maken van een personal trainer?

Mark Volkert is als personal trainer bij De Dars aangesloten.

Meer over Mark Volkert

Welke wellnessfaciliteiten biedt De Dars

Heerlijk relaxen na een workout? Bij Sport- en Wellnesscenter De Dars kun je gebruikmaken van de sauna, het massage waterbed en zonnebank.

Ontdek de wellness

Welke groepslessen zijn er?

Bij ons betekent sporten niet alleen fysieke activiteit, maar ook plezier, sociale interactie en gezamenlijke motivatie. Ons uitgebreide aanbod biedt voor ieder wat wils. Of je nu een ervaren sporter bent of net begint.

Ontdek de groepslessen Lesrooster

Moet ik me inschrijven voor groepslessen, en hoe?

Ja, inschrijven voor groepslessen is verplicht. Je kunt je inschrijven voor een groepsles via De Dars app. 

Download De Dars app

Google Play Store (Android) Apple App Store 

 

Ik heb me ingeschreven als lid, wat nu?

Wat leuk, welkom bij De Dars. We zullen telefonisch contact met je opnemen om je eerste sportafspraak in te plannen als je daar behoefte aan hebt.

Ik heb een goed idee/suggestie, waar kan ik deze kwijt?

Ideeën en suggesties zijn altijd welkom. Je kunt deze met ons delen via het contactformulier.

Contactformulier

Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

We vinden het vervelend dat je een negatieve ervaring hebt gehad. We staan klaar om je te helpen. Je kunt je klacht indienen via het contactformulier.

Contactformulier

Vraag niet gevonden?

Neem contact met ons op!